سفارش تبلیغ
صبا ویژن
السلام علیک یا فاطمه الزهراء (س)
 

هواداران حامد زمانی

قسمت چهارم

فایده های حجاب

حجاب دارای فوایدبسیاری است که اجمال آن عبارت است از :

الف)آرامش روانی

شهید مطهری می فرمایند:
((نبودن حریم میان زن و مرد و آزادی معاشرت های بی بند بار،هیجان هاوالتهابهای جنسی رافزونی می بخشدوتقاضای سکس به صورت یک عطش روحی و یک خواسته اشباع نشدنی در می آورد. غریزه جنسی،غریزه ای نیرومند،عمیق ودریاصفت است،هرچه بیشتر اطاعت شودسرکش تر می شود ،همچون آتش که هرچه بیشتربه آن خوراک بدهند،شعله ورترمی شود.))

ب)استحکام پیوند خانوادگی

هر چیزی که موجب تحکیم پیوندخوانوادگی وسبب صمیمیت رابطه زوجین گردد ،برای کانون خانواده مفیداست ودر ایجاد آن باید حداکثرکوشش شود.
اختصاص یافتن استمتاعات التذاذهای جنسی به محیط خانوادگی ودر کادر ازدواج مشروع،پیوند زناشویی را محکم می سازدوموجب اتصال بیشتر زوجین بی یکدیگر می گردد.

ج)استواری اجتماع

کشانیدن تمتعات جنسی از محیط خانه به اجتماع ، نیروی کار وفعالیت اجتماع را تضعیف می کندوحجاب وپوشش اسلامی هیچ گونه محدودیت برای فعالیت های فرهنگی،اجتماعی،هنری ،سیاسی واقتصادی ندارد.

د)ارزش واحترام زن

اسلام زن راتشویق کرده که حجاب داشته باشدوزن هر اندازه متین تر ،باوقارتر وعفیف تر حرکت کند وخود را در معرض نمایش برایر مردان نا محرم نگذارد،بر احترامش افزوده می شود .

حجاب برتر

بهترین وسیله برای پوشش ومستور بودن زن از نامحرم ((چادر)) است ودر همین رابطه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) می فرمایند:
((چادر بهترین نوع حجاب ونشانه ملی ماست.))
ونیز فرمودند:
((چادر لباس ملی واسلامی مورد علاقه ی زنان مسلمان ایران است.))
بنابراین،کاملترین حجاب برای خانم ها چادر است که سراسر حجم بدن را می پوشاندو جلب توجه نامحرمان را به کمترین حد خود می رساند به شرطی که :
1- رنگ مشکی وساده وبدون نقش ونگارباشد؛

2- کاملا بدن را بپوشاند و نازک نباشد؛

3- رنگی نباشد؛زیرا چادر رنگی به خاطر تنوع وجذابیت خاصی که دارد ،نگاه های نامحرمان هوسران را به خود جلب می کند ؛

4- باید لباس های زیر چادر مناسب باشد وطوری نباشد که در برابر باد ،طوفان وتصادف و... اعضای بدن وزینت های زن را در دید نامحرمان قرار دهد؛

5- استفاده از چادر همراه متانت ،وقار ،حیا،وعفاف باشد.

لازم به ذکر است که،گرچه مانتو ومانند آن در صورتی که دوخت،مدل ورنگ آن مناسب باشد و تحریک کننده نباشد،ونمایان بودن صورت زن موجب جلب توجه دیگران نگرددوسیمای او بدون آرایش باشد ،اشکال ندارد، با این حال ،معایبی دارد که پوشیدن چادر بر آن ارجحیت دارد.

 



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 89/11/26 توسط منتظر
تمامی حقوق مطالب برای السلام علیک یا فاطمه الزهراء (س) محفوظ می باشد